Mgr. Pavlína Tesařová, Ph.D.

Doctoral thesis

Sprachliche und außersprachliche Mittel der Werbung - Vergleich der deutschen und japanischen Werbung

Linguistic and Extra Linguistic Means of Advertising - Comparison of German and Japanese Advertising
Abstract:
The topic of this dissertation is “Linguistic and Extra Linguistic Means Used in Advertising: Comparison of German and Japanese Advertisement.” A set of 290 TV advertising spots (145 German and Japanese advertisements, respectively) broadcasted between 2005 and 2015 is analysed on the basis of cultural dimensions as defined by Geert Hofstede (qualitative comparative linguistic analysis). The advertisements …more
Abstract:
Tématem předložené dizertační práce jsou „Jazykové a mimojazykové prostředky reklamy: srovnání německé a japonské reklamy“. Na základě kulturních dimenzí definovaných Geertem Hofstedem je korpus 290 (145 německých a 145 japonských) televizních spotů vysílaných mezi lety 2005 až 2015 podroben kvalitativní srovnávací jazykové analýze. Reklamy jsou rozděleny do pěti kategorií: potraviny a nápoje, léky …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 9. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 1. 2016
  • Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
  • Reader: Mgr. Martin Mostýn, Ph.D., Mgr. Igor Pruša, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta