Vedad Kurtovič
Master's thesis
EU state aid decisions and innovative SMEs
Rozhodnutí o státní podpoře EU a inovativní malé a střední podniky
Abstract:
Tato práce si klade za cíl objasnit finanční úskalí malých a středních podniků, které se snaží inovovat. Evropská Unie plánuje podpořit růst a inovace ve své agendě Evropa 2020, jelikož si klade za cíl zvýšení konkurenceschopnosti celého regionu v globálním měřítku a vyřešení problematiky výzkumu a vývoje. Tato práce je přehledem empirické literatury a soustředí se na tři hlavní výstupy, kterých je …moreAbstract:
Purpose of this work is to shed more light on financial issues Small and Medium Enterprises face when engaging in innovative processes. European Union plans to foster more growth and innovation in its Europe 2020 agenda, where it plans to address issues related to Research and Development in order to make the region more competitive in global markets. This work takes form of an empirical literature …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75094
Thesis defence
- Date of defence: 15. 1. 2019
- Supervisor: Zuzana Křečková Kroupová
- Reader: José Villaverde Castro
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75094
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Economics of Globalisation and European Integration
Theses on a related topic
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík