Lexikologický rozbor znakových přepisů zahraničních značek na územíČLR – Martin Lavička
Martin Lavička
Bachelor's thesis
Lexikologický rozbor znakových přepisů zahraničních značek na územíČLR
Lexical analysis of character transcription of foreign brands in thePRC
Abstract:
Tato práce se zabývá převodem zahraničních značek do čínštiny a jejich zápisem do čínského znakového písma. Na základě analýzy vybraných značek firem a/nebo jejich produktů z oblasti elektroniky a potravin jsou vyčleněny kategorie, podle kterých je způsob převodu klasifikován. Hlavním výstupem práce je charakteristika analyzovaných oblastí značek podle definovaných kategoriíAbstract:
This thesis deals with Chinese character transcription of foreign brands in PRC. Data gathering was held in China during 2008-2009. Due to the enormous number of available brands in the Chinese market, this research just focuses on two main categories: electronics and food. Brands in both categories are lexically analyzed and divided into different groups in terms of their transcription/translation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2010
- Supervisor: Ondřej Kučera
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LAVIČKA, Martin. \textit{Lexikologický rozbor znakových přepisů zahraničních značek na územíČLR}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Filozofická fakulta. 2010. Available from: https://theses.cz/id/9uxf6w/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 12. 5. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBachelor programme / field:
Filologie / Čínská filologie - Japonská filologie
Theses on a related topic
-
Guerilla marketing- analysis of a practical example
Ivana Knapová -
Business intelligence models for capturing and analysis of enterprise marketing data
Dita Přikrylová -
A Marketing Analysis of the E-shop Businessbags.cz
Jan Kubín -
Online marketing analysis of Cekindo Bisnis Grup
Jan Šulc -
Marketing environment analysis in chosen hotel
Valeriya Nasypova -
Využití softwarově definovaného úložiště pro nasazení technologií pro převod řeči na text
Martin Motejlek -
Analýza vlastních jmen ve vybrané japonské novele žánru Boys Love a jejich převod do češtiny
Pavlína PARAIOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights