Tereza Rozálie Koldová

Master's thesis

Didaktika skladbou a řádem

Didactics via Syntax and Code

Abstract:
Diplomová práce zkoumá možnosti začlenění výuky střihové skladby do kurikula formálního vzdělávání pro střední školy. Rozebírá základní výchovné principy a jejich pojetí v rámci filmové výchovy, zkoumá její současný stav, cíle a metody. Práce  pracuje s pojmem střihové skladby jako možným prostředkem k hlubšímu poznání a nástroje pro dynamické chápání světa a sebe sama. Dále rozebírá specifika pojmu …more
Abstract:
The thesis investigates the possibility of incorporating film editing into formal education high school curricula. It analyses the underlying elementary educational principles and their conception in film education, investigates the current state, goals and methods. The thesis works with the concept of film editing as a possible means to a deeper learning experience and as a tool for dynamic understanding …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 8. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 9. 2023
  • Supervisor: Martin ČIHÁK
  • Reader: Jiří FOREJT

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 8. 11. 2023 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna