Bc. Pavlína Fričová

Master's thesis

The Role of Confidence in Teaching Pronunciation

The Role of Confidence in Teaching Pronunciation
Abstract:
Předkládaná práce zkoumá, jak sebevědomí učitelů ovlivňuje výuku výslovnosti ve výuce anglického jazyka. Navzdory očekáváním silněji ovlivňují rozhodování učitelů jiné faktory než sebevědomí a ačkoli sebevědomí utváří jejich přístup k výuce, nemá konzistentní vliv na výuku výslovnosti. Různé postoje mezi pedagogy však podtrhují komplexitu jejich přístupu. Studie zdůrazňuje potřebu komplexního pedagogického …more
Abstract:
The present research explores how teachers’ confidence influences pronunciation instruction in English language teaching. Contrary to expectations, various factors beyond confidence drive teachers' decisions. While confidence shapes their approach, it does not consistently determine pronunciation teaching. However, diverse attitudes among educators illustrate the complexity of their instructional choices …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2024
  • Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
  • Reader: Dr. phil. Thomas Rankin

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta