The Role of Confidence in Teaching Pronunciation – Bc. Pavlína Fričová
Bc. Pavlína Fričová
Master's thesis
The Role of Confidence in Teaching Pronunciation
The Role of Confidence in Teaching Pronunciation
Abstract:
Předkládaná práce zkoumá, jak sebevědomí učitelů ovlivňuje výuku výslovnosti ve výuce anglického jazyka. Navzdory očekáváním silněji ovlivňují rozhodování učitelů jiné faktory než sebevědomí a ačkoli sebevědomí utváří jejich přístup k výuce, nemá konzistentní vliv na výuku výslovnosti. Různé postoje mezi pedagogy však podtrhují komplexitu jejich přístupu. Studie zdůrazňuje potřebu komplexního pedagogického …moreAbstract:
The present research explores how teachers’ confidence influences pronunciation instruction in English language teaching. Contrary to expectations, various factors beyond confidence drive teachers' decisions. While confidence shapes their approach, it does not consistently determine pronunciation teaching. However, diverse attitudes among educators illustrate the complexity of their instructional choices …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nwlmv/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2024
- Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
- Reader: Dr. phil. Thomas Rankin
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Působení systematické výuky anglické výslovnosti: vliv nerodilého a rodilého mluvčího na výslovnost jejich studentů na gymnáziu
Zuzana Haikerová -
Výuka výslovnosti anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Kateřina Jezdinská -
Výuka anglické výslovnosti na II. stupni základních škol se zřetelem k výuce jednotlivých fonémů
Kateřina BROŽOVÁ -
Výuka anglické výslovnosti na II. stupni základních škol se zřetelem k výuce jednotlivých fonémů
Kateřina BROŽOVÁ -
Výuka výslovnosti v hodinách anglického jazyka na 1. stupni základní školy
Kamila KOSTUROVÁ -
Výuka výslovnosti v učebnicích angličtiny pro druhý stupeň ZŠ
Roman Toml -
Výslovnost ve výuce anglického jazyka
Alena Wróblová -
Výuka výslovnosti v učebnicích anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠ
Zuzana SKALSKÁ