Vzdělávání žáků s mentální disabilitou na příkladu večerní školy – PhDr. Mgr. Jana Foralová
PhDr. Mgr. Jana Foralová
absolventská práce studenta CŽV
Vzdělávání žáků s mentální disabilitou na příkladu večerní školy
Education of students with mental disabilities in the social care evening school
Anotace:
Předložená práce popisuje systém vzdělávání osob s mentální disabilitou skrze školskou soustavu a její neoficiální doplněk realizovaný prostřednictvím sociálních služeb. Současně představuje přípravu na vyučovací hodinu pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami kvůli jejich, zpravidla středně těžké, mentální disabilitě s tématem „Umírání a smrt blízkých osob“; to vše v rámci tzv. večerní školy …víceAbstract:
The presented work describes the system of education of persons with mental disabilities through the educational system and its informal supplement implemented through social services. At the same time, it presents preparation for a lesson with the theme "Dying and death of loved ones" for pupils with special educational needs due to their, usually moderate, mental disability. This is done through …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 1. 2024
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Mgr. Lenka Kamanová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
FORALOVÁ, Jana. \textit{Vzdělávání žáků s~mentální disabilitou na příkladu večerní školy}. Online. Závěrečná práce studenta celoživotního vzdělávání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/a18gpl/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendelova univerzita v Brně
Institut celoživotního vzděláváníceloživotní:
Studium pedagogiky
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Aplikace nástrojů RPA prostředí školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Jakub VAŇHARA