Michaela Bohumínská
Bachelor's thesis
Design reklamy z pohledu neuromarketingu
Design of advertising from the perspective of neuromarketing
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá efektivním designem reklamy z pohledu neuromarketingu. V teoretické části je popsán jeho význam a hlavní metoda, která je využita k šetření v praktické části. Dále se teoretická část věnuje psychologii v reklamě, principům designu a zákaznickému chování, díky čemuž lze pochopit vnímání a chování zákazníků, a vytvořit tak účinnou reklamu. Hlavním cílem této práce bylo zjistit …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with efficiency of advertising design from the perspective of neuromarketing. The theoretical part describes the meaning of neuromarketing and the major method which is used in the practical part. This part also deals with psychology of advertising, principles of design and consumer behaviour which are important aspects to understand perception and behaviour of consumers, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/i5l3h/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Změna psychologie chování zákazníka v době „koronavirové“ (jaro 2020)
Martina Fraňková -
Psychologie osobnosti ve službách
Michaela Křížková -
Image v marketingu z pohledu psychologie
Cristina Burlac -
Aktuální trendy psychologie reklamy
Tomáš Šindler -
Nekalé obchodní praktiky z pohledu psychologie zákazníka
Viktorie Vrzalová -
Psychologie marketingové komunikace
Anna Kučerová -
Psychologie zákazníka v souvislosti s nakupováním digitálního obsahu do počítačových her
Dan Bulis -
Efektivita in-store marketingu z pohledu psychologie
Valérie Štursová