Zařazení česky mluvících dětí do bilingvního prostředí mateřské školy – Bc. Markéta Valentová
Bc. Markéta Valentová
Master's thesis
Zařazení česky mluvících dětí do bilingvního prostředí mateřské školy
The process of incorperating Czech speaking children into a bilingual kindergarten
Abstract:
Diplomová práce s názvem “Zařazení česky mluvících dětí do bilingvního prostředí mateřské školy” se zabývá analýzou komunikační schopnosti jednotlivých dětí v rámci česko-anglického vzdělávání. Dále zjišťuje, jak bilingvní vzdělávání probíhá, jaké byly využity pomůcky pro rozvoj komunikační schopnosti, a v poslední řadě zkoumá názory rodičů vůči danému vzdělávání. Práce je rozdělena do čtyř kapitol …moreAbstract:
This thesis, “The Process of Incorporating Czech Speaking Children into a Bilingual Kindergarten“ deals with the analysis of communication skills of individual children in a Czech-English environment. Then it finds out the process of bilingual education, aids for development of communication these skills and also the attitude of parents for bilingual education. The thesis is divided into four chapters …moreKeywords
vzdělávání v mateřské škole bilingvní vzdělávání rozvoj komunikační schopnosti narušená komunikační schopnost bilingvismus ontogeneze dětské řeči logopedická prevence education in kindergarten bilingual education development of communication skill communicative disability bilingualism ontogeny of speech Speech therapy prevention
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ies7u/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2018
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
A Comparison Study of Preparing Kindergarten Teachers in bachelor- level teacher education programs between Czech Republic and China: Focus on the Field of Kindergarten Arts Education
Zhaohao NIAN -
Research on Refining the Kindergarten Physical Education Curriculum Underpinned by Fostering Preschoolers' Physical Literacy in China
Liqiong DUAN -
The Research on Tibetan Students' English Metalinguistic Awareness in the Context of Tibetan-Chinese Bilingual Education
Chuan WANG -
Vliv canisterapie na narušenou komunikační schopnost
Anna Rozmarinová -
Komunikační schopnost dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku
Lenka Odehnalová -
Komunikační schopnost u dětí předškolního věku
Barbora Cahlová -
Komunikační schopnost dětí s orofaciálními rozštěpy
Adéla Bischofová -
Narušená komunikační schopnost
Petra Fuksová