Kamila Janečková

Master's thesis

Neuromarketing: Conceptualization of neuromarketing usage in marketing process

Neuromarketing: Conceptualization of neuromarketing usage in marketing process
Abstract:
Neuroscience je nová vědecká disciplína studující lidskou nervovou soustavu a mozek, a jejím cílem je mimo jiné zjistit, jak probíhá rozhodovací a motivační proces člověka. Jedním z oborů této vědy je neuromarketing, který začíná být stále více využíván jako metodologie marketingového výzkumu, která tvrdí, že umí odhalit to, co si lidé opravdy myslí, a nejen to, co tvrdí. Ohledně této metodologie stále …more
Abstract:
Neuroscience is a new scientific discipline studying people's nervous system and brain, and among other things discovering how they decide and what motivates them. One of the branches of this study is neuromarketing which becomes to be increasingly used as a marketing research methodology which claims to reveal what people really think not only what they declare. There are still many question marks …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 1. 2013
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Miroslav Karlíček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/34504