Foreign trade barriers faced by SMEs that manufacture and export garments to EAEU – Bc. Beksultan Bazarbaev
Bc. Beksultan Bazarbaev
Bakalářská práce
Foreign trade barriers faced by SMEs that manufacture and export garments to EAEU
Foreign trade barriers faced by SMEs that manufacture and export garments to EAEU
Anotace:
Diplomová práce zkoumá současný ekonomický potenciál textilního průmyslu Kyrgyzstánu. Cílem práce je identifikovat nejtěžší překážky zahraničního obchodu související s vývozem do EAEU, kterým čelí malé a střední výrobci a vývozci oděvů, a poskytnout nezaujatá doporučení k jejich dalšímu řešení.Abstract:
The paper studies current economic potential of the textile industry of Kyrgyzstan. The goal of the work is to identify most burdensome foreign trade barriers related to exports to EAEU that small and medium sized garment manufacturers-exporters face and provide unbiased recommendations to their further solution.Keywords
Foreign trade trade barriers foreign trade barriers non-tariff barriers tariff barriers non-tariff measures technical regulations of EAEU exports of garments EAEU Kyrgyzstan Kyrgyz Republic SMEs small and medium sized enterprises textile industry garment industry garment sector developing countries emerging markets.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 7. 2021
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/j9jnv/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 8. 2021
- Vedoucí: Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.
- Oponent: Ing. Patricia Jakešová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Business Management and Corporate Finance
Práce na příbuzné téma
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík