Pedagogický přístup k dítěti s ADHD - reflexe vlastní zkušenosti – Martina DAŇKOVÁ
Martina DAŇKOVÁ
Master's thesis
Pedagogický přístup k dítěti s ADHD - reflexe vlastní zkušenosti
Pedagogical approach to ADHD children - reflection of personal experience
Abstract:
V této diplomové práci se zabývám pedagogickým přístupem k žáku se syndromem ADHD. Zaměřuji se na konkrétního žáka, se kterým jsem pracovala. Tuto vlastní zkušenost z praxe považuji za cennou a nevšední. Proto bych ráda touto prací vyjádřila závažnost pedagogického přístupu k dítěti s ADHD. Výzkumný problém tedy vznikl z vlastní praxe při přímé konfrontaci s žákem. V teoretické části se budu zabývat …moreAbstract:
In this Master Thesis, I inquire into pedagogical approach towards a child with ADHD syndrome. I focus on one specific child that I previously worked with. I consider this personal experience as valuable and uncommon. That is reason I would like to express the gravity of pedagogical approach towards an ADHD child. The research problem originates from my own practice and a direct confrontation with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 1. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Josef Nota, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DAŇKOVÁ, Martina. \textit{Pedagogický přístup k dítěti s ADHD - reflexe vlastní zkušenosti}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/a9ionk/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
DAŇKOVÁ, Martina. Pedagogický přístup k dítěti s ADHD - reflexe vlastní zkušenosti. Č. Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EducationMaster programme / field:
Primary school teaching / Teaching for the First level of primary school
Theses on a related topic
-
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ -
Přístupy k žákům s lehkým mentálním postižením a přidruženým syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou
Nikola Suchánková -
Adolescent s lehkou mentální retardací a poruchou pozornosti s hyperaktivitou
Zuzana Štučková -
Děti s poruchou pozornosti s hyperaktivitou v mateřských školách
Tereza Francová -
Jedinec s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Silvie Hyková -
Cílená pohybová intervence pro dítě předškolního věku s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Lucie HAMERNÍKOVÁ -
Analýza možností komplexní péče o předškolní děti s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Radomíra Viková -
Vzdělávání žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Ivana Tesařová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights