Daniel Zrůst

Master's thesis

Online marketing

Online Marketing
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnotit pay per click online marketing jako vhodný marketingový nástroj pro podporu prodeje a distribuce vybraného produktu. Čtenář je seznámen se základními pojmy, metrikami a pravidly fungování pay per click kampaní. V obecné rovině je nastíněn i význam internetu na ekonomiku. V druhé polovině práce pak jsou tyto poznatky aplikovány prostřednictvím analýzy jednotlivých …more
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate pay per click marketing as suitable marketing tool for promotion and distribution of a given product. The paper describes basic vocabulary related to PPC advertising, common metrics, tools used by online marketers, and logic of running PPC campaigns. The paper also tries to quantify impact of Internet on economies. The second part applies the theory to analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 9. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 2. 2015
  • Supervisor: Jiří Zeman
  • Reader: Alena Filipová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/44547

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod