Mgr. Alexandra Sabolová

Master's thesis

Škola jako faktor ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně

School as a factor affecting the development of reading literacy of primary school pupils
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem čtenářské gramotnosti. Detailně se věnuje faktorům, které ovlivňují její rozvoj, a to především škole. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část představuje základní dělení a pojmy spojené s tématem čtenářské gramotnosti včetně projektů na podporu rozvoje čtenářské gramotnosti realizovaných v České republice. Praktická část obsahuje výsledky mapování úrovně …more
Abstract:
The thesis deals with reading literacy. Detailed attention is paid to factors that affect its development, particularly school. The text is divided into two parts. Part one, theoretical, presents the classification and specialist terms related to the topic of reading literacy, including information about projects to support the development of reading literacy carried out in the Czech Republic. Part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta