Mgr. Bc. Dominik Fries
Master's thesis
Řízení procesů výrobkových inovací
Process management of product innovation
Abstract:
Diplomová práce Řízení procesů výrobkových inovací se zabývá analýzou a popisem inovačních aktivit zkoumaného podniku včetně analýzy jejich dopadů na konkurenceschopnost. V teoretické části je vymezen pojem inovací, inovačních procesů a jejich vztahu ke konkurenceschopnosti. Následně se teoretická část zabývá metodami měření konkurenceschopnosti a strategickými přístupy k řízení inovací. Praktická …moreAbstract:
The submitted thesis Process Management of Product Innovation focuses on the description and the analysis of the product innovation and its impact on the competitiveness. The theoretical provides definitions of innovation, innovation proces and describes its relation with competitiveness. Further, the theoretical part deals with methods of evaluating competitiveness and strategic management. The practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rn0dl/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Viliam Záthurecký, MBA
- Reader: Ing. Ladislav Šiška, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Quality optimization in IT organization using strategic process management methods
Jozef Pajzinka -
Inovace výrobního procesu strojírenských podniků ve vazbě na obchodní portfolio
Tomáš Daněk -
Management inovací
Peter Kürti -
Návrh implementace strategie pro řízení inovací v konkrétním podniku
Věra Mouchová -
Marketingová strategie rodiné firmy Jandových
Martin Janda -
Podniková strategie a řízení inovačních procesů
Radka Šafaříková -
Regionální a inovační strategie Olomouckého kraje
Marcela Hélová -
Exportní strategie obchodní společnosti
Petr Hocek