Tímea Križová

Master's thesis

Market expansion strategy for Sens Foods

Strategie expanze na trh pro Sens Foods
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navrhnout vhodnou strategii expanze na mezinárodní trh a nejrelevantnější způsob vstupu na vybrané trhy pro SENS Foods. SENS Foods, český podnik prodávající produkty s hmyzími bílkovinami, má zájem expandovat na severské trhy - Dánsko, Norsko, Švédsko a Finsko. Teoretická část práce představuje čtenářům důvody k internacionalizaci podnikání a postup procesu výběru trhů …more
Abstract:
The aim of this thesis is to suggest a viable international market expansion strategy for SENS Foods and to propose the most relevant mode of entry into selected markets. SENS Foods, a Czech sustainable insect protein business, would like to expand into the Nordic markets – Denmark, Norway, Sweden and Finland. Theoretical part of the thesis provides readers with reasonings behind business internationalization …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 1. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2021
  • Supervisor: Ladislav Tyll
  • Reader: Natálie Badie

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83785