Role of Celebrity Endorsement in Purchasing Decisions in Cosmetics on the Czech market – Diana Stašková
Diana Stašková
Diplomová práce
Role of Celebrity Endorsement in Purchasing Decisions in Cosmetics on the Czech market
Vplyv známych osobností pri výbere kozmetiky na českom trhu
Anotace:
Cieľom diplomovej práce je zistiť aký vplyv majú známe osobnosti na rozhodovací proces pri výbere kozmetiky (vlasovej a pleťovej) na českom trhu. Diplomová práce je rozdelená na dve hlavné časti. Teoretická časť popisuje rozhodovací proces spotrebiteľa, rolu známej osobnosti pri výbere produktu a príklady využitia známych osobností v reklame firmou L'Oréal. Praktická časť sa zameriava na analýzu správania …víceAbstract:
The aim of this master thesis is to find out whether celebrity endorsement is influencing factor on decision-making process when purchasing cosmetics (hair care and skin care) in Czech market. Master thesis is divided into two main parts. Theoretical part describes consumer decision-making process, role of celebrity endorsement and examples how celebrity endorsement is used nowadays by L'Oréal. Practical …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 12. 2014
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/46393
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2015
- Vedoucí: Markéta Lhotáková
- Oponent: Gina Cook
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/46393
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / International Management
Práce na příbuzné téma
-
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Analysis of Consumer Decision Making Process
Petra Škudrnová -
Factors influencing the customer decision-making process when choosing a destination
Klára Menšíková -
EU-decision making process and non-state actors
Huseyn Valiyev -
The Dutch Electric Fan Heater Market: Mapping the Consumer Decision Making Process
Kirsten Daniëlle Vreede -
The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
Kateřina Šenková -
Sales Promotion as a tool of the Integrated Marketing Communication in the selected company (FMCG)
Shawky Gamal Shawky Hassan Rezk -
Změna typu vyjednávání s dodavateli v FMCG řetězcích mezi lety 2021-2022
Adam Schönwälder