Bc. Pavla Čmelíková

Master's thesis

Vliv prodejního prostředí na nákupní rozhodování

The Influence of Sales Environment on Consumer’s Decision
Abstract:
Předložená diplomová práce objasňuje problematiku prodejního prostředí jako vlivného modifikátoru nákupního chování v prodejnách se spodním prádlem. Jsou porovnávány čtyři prodejny vybraných značek spodního prádla, Tezenis, Triumph, Intimissimi a Etam. Analyzován je vliv barev, hudby, layoutu a vůně ovlivňující komplexně zákazníka v jeho nákupním rozhodování uvnitř prodejny i vně. Podklady k práci …more
Abstract:
This thesis describes the main issues that effect customers behaviour and purchasing decisions directly inside the store. This thesis is specialising in the business of underclothing. Four different brands of underclothing have been compared, Tezenis, Triumph, Intissimi and Etam. Music, layout, colours and scent have been examined inside and outside the stores. This survey is based on structured observation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Ladislav Lašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní