Bc. Věra Legatová
Master's thesis
Copywriting a jeho účinnost
Copywriting and Its Efficiency
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o obsahovém marketingu a copywritingu, kam spadá tvoření reklamních sloganů. Jsou zde počátky, nástroje a výhody i nevýhody obsahového marketingu. Dále je zde popsaný postup při jeho tvoření, rozdělení cílových skupin, propagace vzniklého obsahu. Dále zde popisuje, kdo je copywriter, co by měl umět a jak probíhá jeho práce. Následně se zabývá různými jazykovými zvláštnostmi …moreAbstract:
This diploma thesis elaborates on content marketing and copywriting, where the creation of advertising slogans belongs. Thesis describes beginnings, used tools and advantages and disadvantages of content marketing. Furthermore, thesis describes procedure of content marketing creation, distribution of target groups and promotion of the created content. It also outlines who is a copywriter, what he/she …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/yir6w/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
Analysis of Linguistic Devices in Airline Advertising Slogans
Lucia PODOLONOVIČOVÁ -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company
Barbora BLAŽKOVÁ -
Tvorba a funkce reklamních sloganů
Kateřina Lhotová -
Konceptuální metafory ve vybraných českých reklamních sloganech
Lenka Vojtíšková