Principy výuky němčiny jako dalšího cizího jazyka na příkladu vybraných základních škol v ČR – Bc. David Jakub Mráz
Bc. David Jakub Mráz
Diplomová práce
Principy výuky němčiny jako dalšího cizího jazyka na příkladu vybraných základních škol v ČR
Principles of Teaching German as a Second Foreign Language in Selected Primary Schools in the Czech Republic
Abstract:
This thesis examines the influence of prior experience with English as a second language (L2) on the teaching of German as a third language (L3) in the context of primary education. The theoretical part defines key concepts such as multilingualism, interference phenomena, and the DaFnE concept (German as a Foreign Language after English). The empirical part is based on classroom observations and follow …víceAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá vlivem dřívější zkušenosti se studiem anglického jazyka (jako L2) na výuku němčiny jako třetího jazyka (L3) v kontextu základního školství. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy, jako je vícejazyčnost, interferenční jevy a koncept DaFnE (Deutsch als Fremdsprache nach Englisch). Empirická část je založena na přímém pozorování výuky a následných rozhovorech s učiteli …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2025
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Martina Čeřovská, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MRÁZ, David Jakub. \textit{Principy výuky němčiny jako dalšího cizího jazyka na příkladu vybraných základních škol v ČR}. Online. Diplomová práce. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická. 2025. Dostupné z: https://theses.cz/id/akoadx/.
Jak správně citovat práci
Mráz, David Jakub. Principy výuky němčiny jako dalšího cizího jazyka na příkladu vybraných základních škol v ČR. Liberec, 2025. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáTechnická univerzita v Liberci
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol / anglický jazyk - německý jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Na přesnosti záleží: zkoumání přesnosti žákovského jazyka u pokročilých studentů angličtiny v českém terciárním vzdělávání
Simona Kalová -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková -
Nácvik výslovnosti v kontextu výuky němčiny jako dalšího cizího jazyka po angličtině
Alena NECHVÁTALOVÁ -
Němčina po angličtině ve výuce cizích jazyků se zvláštním důrazem na oblast silných sloves
Lada HÁKOVÁ -
NJ po AJ a možnosti eliminace vybraných problematických aspektů formou kreativních metod
Michaela Macková -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková -
Lehrwerkanalyse unter dem Aspekt der Lernstrategien im DaFnE-Bereich
Miluše Pešková
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Theses akoadx akoadx/2
30. 6. 2025
Složky
Soubory
Šmída, J.
1. 7. 2025




