Profesní orientace žáků na ZŠ praktické a jejich vzdělávání v rámci profesní přípravy – Bc. Klára Zvoníčková
Bc. Klára Zvoníčková
Diplomová práce
Profesní orientace žáků na ZŠ praktické a jejich vzdělávání v rámci profesní přípravy
Professional orientation of pupils at practical elementary school and their education during vocational training
Anotace:
Diplomová práce se zabývala profesní orientací žáků na základní škole praktické a jejich dalším vzděláváním v rámci profesní přípravy. V teoretické části práce vymezuje základní pojmy, jako mentální postižení, možnosti edukace žáků s lehkým mentálním postižením a problematiku edukace romských žáků. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na analýzu profesní orientace žáků ze základních škol praktických ve Zlínském …víceAbstract:
The thesis concerned with professional orientation of pupils at practical elementary school and their further education during vocational training. In the theoretical part defines basic concepts such as mental retardation, education of pupils with mild mental retardation and education of romany pupils. The research was focused on analysis of professional orientation pupils of practical elementary schools …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/l0dk4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 5. 2013
- Vedoucí: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
QUALITY OF PROFESSIONAL LIFE OF WOMEN WORKING IN INDIA’S IT SECTOR
Dolly Tapankumar Saha -
Distance Learning at Secondary Schools: Improving Pronunciation Through Educational Videos
Anna Štangelová -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
Active Approach in Music Education: Designing Teaching Materials for CLIL Music Lessons at Lower-Secondary Schools
Tereza Tesarčíková -
Developing Intercultural Communicative Competence at Lower-secondary Schools
Sofia Sonina -
Interconnection of Music and English Language in Teaching at Lower Secondary Schools
Johana Palová -
The Use of Google Docs in Writing Lessons at Czech Secondary Schools as an Alternative to Pen and Paper
Barbora Šišková