Lehrwerke als Motivationsfaktor des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache – Bc. Markéta Podolová
Bc. Markéta Podolová
Bakalářská práce
Lehrwerke als Motivationsfaktor des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache
Textbooks as a motivational factor in teaching German as a foreign language
Abstract:
This bachelor thesis deals with motivational factors in the foreign language textbook Beste Freunde 1, which is intended for teaching German as a second foreign language. The aim of this work is to analyze three selected motivational factors, which are layout, visual components and social forms, and to discover how these motivational factors in the textbook Beste Freunde 1 are processed. The theoretical …víceAbstract:
Předkládaná bakalářská práce se věnuje motivačním faktorům v cizojazyčné učebnici Beste Freunde 1, která je určena pro výuku němčiny jako druhého cizího jazyka. Cílem práce je analyzovat tři vybrané motivační faktory, kterými jsou layout, vizuální komponenty a sociální formy, a zjistit, do jaké míry jsou tyto motivační faktory v učebnici Beste Freunde 1 zpracovány. Teoretická část se věnuje poznatkům …víceKlíčová slova
učebnice cizích jazyků a její funkce motivace motivační faktory učebnice cizích jazyků analýza učebnic analýza učebnice němčiny jako cizího jazyka textbooks for foreign language teaching and their functions motivation motivating factors of foreign language textbooks textbook analysis analysis of the textbook German as a second language
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/odz99/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 6. 2022
- Vedoucí: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Jana Veličková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání / Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
Life and Institutions of English Speaking Countries in Textbooks for Secondary School
Michaela Šafářová -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
An Examination of the Use of Corpora and Concordances in Language Teaching and Learning and its Implications for Syllabus Design in Secondary Schools
Věra Redrupová -
Comparison of the first and the fourth(latest) edition of an English textbook. Analysis of development.
Marek Antal -
Design of a textbook for the field of study "Wood Technology" at the Faculty of Forestry and Wood Technology
Vladislava Muselíková -
The implementation of warm-up activities as a motivational strategy. A comparative analysis of English and German classroom.
Martina Žeňuchová -
Motivating Students: Challenges and Opportunities of Distance Education in the Second Language Classroom
Barbora Kahancová -
The analysis of the mutual relationship between foreign investment and economic growth of Russia
Leonid Onishchuk