Focus Group v Marketingovém Výzkumu – Bc. Alexander Murad Babaev
Bc. Alexander Murad Babaev
Master's thesis
Focus Group v Marketingovém Výzkumu
Focus Group in Marketing Research
Abstract:
Téma této diplomové práce se týká výzkumu Focus Group v kontextu marketingu. V teoretické části práce bude popsána metoda Focus Group v kontextu kvalitativního výzkumu, včetně specifických charakteristik této metody a jejích výhod a nevýhod. V dalších kapitolách budou podrobně popsány fáze realizace výzkumu Focus Group, od plánování a náboru respondentů až po realizaci sezení a analýzu výsledků. Závěrečná …moreAbstract:
The topic of this diploma thesis concerns Focus Group research within the context of marketing. The theoretical part of the work will describe the Focus Group method in the context of qualitative research, including the specific characteristics of this method, as well as its advantages and disadvantages. Subsequent chapters will detail the stages of implementing a Focus Group study, from planning and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/vjo0f/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketingový výzkum v oblasti online fakturačních aplikací
Ondřej Nečas -
Marketingový výzkum v právu a praxi
Martin Predný -
Marketingový výzkum v oblasti B2B trhů
Norbert Novák -
Marketingový mix společnosti Marks & Spencer
Beránková Beránková -
Marketingový výzkum
Martina Válková -
Marketingový výzkum zákaznické spokojenosti ve sportovním centru
Veronika Zedníková -
Marketingový výzkum a jeho konkrétní použití ve společnosti FAOC
Vladislav Hypš -
Marketingový výzkum v praxi
Jan Cikrt