Ing. Lenka Tvrdíková

Bachelor's thesis

Genderové role muže a ženy v reklamě

Gender roles of men and women in advertising
Abstract:
Lidé se definují různými způsoby. Tyto rozdíly mezi muži a ženami jsou velmi často utvářeny společností. Některé si sebou neseme od narození a nejde je změnit, jiné získáváme v průběhu života. Každá společnost si utváří své vlastní normy. Co nám přijde normální, jako běžná věc, na druhé straně zeměkoule mohou považovat minimálně za nevhodné. Genderové rozdíly můžeme chápat také jako kulturní rozdíly …more
Abstract:
People are defined in different ways. These differences between men and women are very often formed by society. Some of them we carry from our birth and we can´t change them, the other ones we gain during our lives. Each society molds its own standards. What we treat normal as ordinary things, people on the other side of the Earth can consider impolite at least. We can also understand gender differences …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Jiří Beneš, Ph.D

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní