Vliv reklamních předmětů na chování spotřebitele při nákupu alkoholických nápojů v gastronomických zařízeních – Filip Rivola
Filip Rivola
Bachelor's thesis
Vliv reklamních předmětů na chování spotřebitele při nákupu alkoholických nápojů v gastronomických zařízeních
The influence of advertising items on the behaviour of consumers during purchases of alcoholic beverages in gastronomy businesses
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda reklamní předměty dokážou hosta v gastronomických zařízeních přinutit k nákupu vybraných alkoholických nápojů. K získání primárních dat je využito pozorování, následných hloubkových rozhovorů a volba preference propagačních předmětů. Marketingový výzkum probíhal ve třech podnicích rozdílného konceptu a zúčastnilo se jej celkem 45 respondentů. Na základě zjištěných …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to find out whether it is possible to force visitors of gastronomy businesses to buy chosen alcoholic beverages through advertising items. Monitoring, subsequent in-depth interviews and choice of preference of promotional items are used to gain the primary data. The marketing research took place in three businesses of different concepts, 45 participants were involved …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Kamila Ježovičová
- Reader: Denis Drexler, Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
RIVOLA, Filip. \textit{Vliv reklamních předmětů na chování spotřebitele při nákupu alkoholických nápojů v~gastronomických zařízeních}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2016. Available from: https://theses.cz/id/aqs860/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field:
Economics and management / Tourism Management
Theses on a related topic
-
Čokoláda a její vhodné kombinace k nápojům v gastronomii (její nabídka a oblíbenost ve vybraných gastro zařízení)
Anna Venikova -
Obsahová analýza tématu cestovní ruch v českých médiích - televize, rozhlas, deníky a týdeníky
Adéla Petránková -
The language of advertising in international tourism
Denisa BARIŠOVÁ -
Komplexní analýza propagačních textů pro cestovní ruch
Andrea Baslová -
Význam sociálních sítí v oblasti cestovního ruchu
Lucie Štrynclová -
Reklama jako nástroj podpory prodeje výrobku
Jan Kudláček -
Social advertising and its impact on consumer and citizenship behaviour
Veronika Shipilova -
Srovnávací reklama
Ondřej Hruda
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights