Karel Miškovský

Bachelor's thesis

Analýza chování sportovních klubů: Maximalizují kluby výnosy z prodeje vstupenek?

Analysis of sports clubs behavior: Do clubs maximize revenues from ticket sales?
Abstract:
I přesto, že převládající tendencí ve světě je, že sportovní kluby stanovují ceny vstupenek v neelastické části poptávkové křivky, objevují se mezi fanoušky v České republice diskuze o předraženosti vstupného na utkání 1. fotbalové ligy v ČR. Proto byly na základě údajů o prodejích vstupenek na utkání 3 fotbalových klubů v letech 2006-2010 vypočítány cenové elasticity poptávky po jejich utkáních. K …more
Abstract:
A general tendency in ticket pricing that is used by sports clubs all around the world is to set prices in the inelastic part of the demand curve. Despite this there have been complaints by soccer fans in the Czech Republic who believe that ticket prices for the Czech premier league are too high. To show the real situation, price elasticities were computed based on data from seasons 2006-2010 that …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 10. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2010
  • Supervisor: Martin Janíčko
  • Reader: Peter Bolcha

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/22694