Role asistenta pedagoga na základní škole u žáka s lehkým mentálním postižením – Bc. et Bc. Karolína Hedbávná
Bc. et Bc. Karolína Hedbávná
Master's thesis
Role asistenta pedagoga na základní škole u žáka s lehkým mentálním postižením
The role of teaching assistant of student with mild intellectually impairment at the elementary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou asistenta pedagoga na základní škole u žáka s lehkým mentálním postižením. Teoretická část práce pojednává o terminologickém pojetí mentálního postižení, jeho etiologii a klasifikaci. Dále se věnuje psychologickým zvláštnostem a diagnostikou žáka s lehkým mentálním postižením. Práce se také zabývá edukací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením …moreAbstract:
The Diploma thesis deals with the issue of teaching assistant of pupil with mild mental impairment at elementary school. Theoretical part of the thesis deals with the terminological concept of mental disability, its etiology and classification. It also devotes to the psychological specialties and diagnostics of pupils with mild mental impairment. The thesis deals with the education of pupils with special …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/c8qkb/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2018
- Supervisor: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HEDBÁVNÁ, Karolína. \textit{Role asistenta pedagoga na základní škole u žáka s lehkým mentálním postižením}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/auu3xi/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství matematiky pro základní školy
Theses on a related topic
-
Přístupy k žákům s lehkým mentálním postižením a přidruženým syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou
Nikola Suchánková -
Postavení žáků s lehkým mentálním postižením v kolektivu žáků v zařízení s nařízenou ústavní nebo ochrannou výchovou
Ladislav Nachlinger -
Psychodidaktická modifikace výuky na 1. stupni ZŠ s ohledem na žáky s lehkým mentálním postižením
Klára MATĚJUSOVÁ -
Faktory ovlivňující efektivitu práce s dítětem s lehkým mentálním postižením
Markéta ŠKOLOUDÍKOVÁ -
Faktory ovlivňující efektivitu práce s dítětem s lehkým mentálním postižením
Markéta ŠKOLOUDÍKOVÁ -
Letní příměstský tábor s integrací jedince s lehkým mentálním postižením
Kateřina ŠEBÍKOVÁ -
Zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením v souvislosti s kvalitou života na Benešovsku
Martina Bártová -
Práce asistenta pedagoga s žákem s lehkým mentálním postižením na Základní škole Měcholupy
Sabina Špinerová