Bc. Irena MOLOVÁ

Master's thesis

Školní motivace a socioekonomický status u žáků českých základních škol

School motivation and socioeconomic status of the Czech elementary school students
Abstract:
Diplomová práce se zabývá teorií dosažení cílů popisujících výkonovou motivaci dle Elliota a jeho kolegů (2011), její souvislosti se socioekonomickým statutem dle Hobzy (2017) a školní známkou z předmětu matematiky. Teoretická část popisuje pojem motivace a témat s tím spojených, včetně modelu výkonové motivace 3x2 rozděleného do 6 dílčích cílů, kterými se zde zabýváme. Je zde popsána také důležitost …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the theory of achieving goals describing performance motivation according to Elliot and his colleagues (2011), its connection with the socio-economic status according to Hobza (2017) and a school mark from the subject of mathematics. The theoretical part describes the concept of motivation and related topics, including the 3x2 performance motivation model divided into …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MOLOVÁ, Irena. Školní motivace a socioekonomický status u žáků českých základních škol. Ústí nad Labem, 2021. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta