Etymologie als mögliche Motivationskomponente im DaF – Bc. Eva ŽITNÁ
Bc. Eva ŽITNÁ
Master's thesis
Etymologie als mögliche Motivationskomponente im DaF
Etymology as a Possible Motivation Component in the Teaching German as a Foreign Language
Abstract:
This diploma thesis deals with the integration of etymology as one of the possible motivational component in language learning at the second stage of primary schools with regard to German as a foreign language after English. The theoretical part of this thesis deals with etymology as one of the linguistic disciplines, genealogical relation of English and German language and the issue of motivation …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá zapojením etymologie jako možného motivačního prvku ve výuce cizích jazyků na druhém stupni základních škol se zřetelem k výuce němčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině. Teoretická část práce se věnuje etymologii jako jedné z lingvistických disciplín, genealogické příbuzností angličtiny a němčiny a otázkou motivace ve výuce cizích jazyků. Praktická část práce …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 6. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jana Kusová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŽITNÁ, Eva. \textit{Etymologie als mögliche Motivationskomponente im DaF}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/awa68k/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŽITNÁ, Eva. Etymologie als mögliche Motivationskomponente im DaF. Č. Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EducationMaster programme / field:
Primary school teaching / AJn-NJn-SZn
Theses on a related topic
-
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková -
Motivace a rozvoj mluvení a psaní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka
Růžena Heřmánková -
Interferenční chyby v písemném projevu žáků učících se němčině jako druhému cizímu jazyku
Eliška Brichová -
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Miroslav Janík -
Rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka
Jana Veličková -
Jak využít znalosti angličtiny při výuce španělštiny (Španělština jako 2. cizí jazyk po angličtině)
Michaela Říhová -
Metody rozvoje učitelské a žákovské kreativity ve vyučování českému jazyku na gymnáziu - se zaměřením na komunikativní dovednosti. Tvůrčí aplikace diachronního přístupu k jazyku
Andrea KÖNIGSMARKOVÁ -
Hra jako prostředek zvyšování motivace ve vyučování odborných předmětů
Linda Kolmanová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights