Adéla Čermáková
Bachelor's thesis
Individualismus a společnost
Individualism and Society
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá narůstající individualizací ve společnosti. Ta se vyznačuje snahou jednotlivců o co možná největší nezávislost a soběstačnost, což někdy může vést až k úplné izolaci individuí a k jejich přehnanému upřednostňování vlastních zájmů a potřeb před zájmy kolektivními. Po roce 1989 u nás dochází k radikální proměně celé sociální sféry a vzniku hypermoderní kultury, jejíž působnost …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the growing of individualization in society. It is characterized by the desire of individuals for the greatest possible independence and self-sufficiency, which can sometimes lead to the complete isolation of individuals and their over-prioritization of their own interests and needs over collective interests. After 1989, there was a radical transformation of the entire …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 7. 2021
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB13101
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2021
- Supervisor: Mgr. Veronika Halamová
- Reader: Mgr. Luděk Jirka, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 8. 9. 2021 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Humanitní studia / Transkulturní komunikace
Theses on a related topic
-
Consumer Society, advertising on video game for smartphones.
Ernesto Triana Delgado -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
Konzumní společnost a konzumní kultura
Hana Blahová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní společnost
Daniel Sýkora -
Konzumní společnost - trh s oblečením
Tereza Kobrzková -
Konzumerismus a konzumní společnost na kosmetickém trhu
Trang Phuong Nguyen -
Umění a konzumní společnost
Petra Kuchařová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Jan Vošahlík
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Kohout, J.
9/9/2021
Kohout, J.
9/9/2021