Magdalena Minaříková

Master's thesis

Uplatňování prvků Montessori pedagogiky při výchově a vzdělávání osob s mentálním postižením

The application of the Montessori components in upbringing and education of mentaly affected people
Abstract:
Práce se snaží vystihnout a popsat základní principy Montessori pedagogiky. Cílem je čtenáři přiblížit charakteristiky jednotlivých oblastí výchovy se zaměřením na konkrétní pomůcky. Práce monitoruje využívání Montessori pomůcek při výchově a vzdělávání dětí s postižením. Konkrétně na základních školách praktických a speciálních ve Zlínském kraji
Abstract:
The work tries to describe and give a true picture of basic principle of Montessori´s pedagogy. The object is to explain to the reader the characteristics of any education´s areas with any concrete aids. We find in the work the using of Montessori´s aids in the education and training those children, who are handicapped. Especially at the primary schools (practical and special) in the area of the town …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 3. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2009
  • Supervisor: Olga Krejčířová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.