Vliv současné reklamy na spotřební chování obyvatel v ČR – Klára Koschantová
Klára Koschantová
Master's thesis
Vliv současné reklamy na spotřební chování obyvatel v ČR
The influence of advertising on the expenditure of consumers in the Czech republic
Abstract:
Má diplomová práce pojenává o vlivu současné reklamy na spotřební chování běžného spotřebitele v České republice. První část práce se věnuje reklamě, jejím formám a současným reklamním médiím. Celá jedna kapitola se pak zabývá teorií a chováním spotřebitele, jeho typologií a nákupním rozhodováním. Druhá část práce se opírá o statistiky a poukazuje na prováděné reklamní výzkumy. Poslední kapitola je …moreAbstract:
The main object of my diploma thesis is try to find out if the consumers in the Czech republic are influenced by advertising or not. The first part is focused on advertising, forms and the advertising media. Second chapter deals with the the theory and consumer behavior, the typology and making decisions. Second part is based on statistics and points to the research about advertising. The last chapter …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 2. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/50283
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2016
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Květa Olšanová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/50283
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Consumer behavior in fast food restaurants
Eva Kulhavá -
Effectiveness of product placement on consumer behavior
Thilak Kumar Venkatesan Ravi Kumar -
Consumer behavior towards telemarketing
Tinatin Kharaishvili -
Lifestyle and consumer culture
Alissa Oparina -
Consumer behavior of the middle class
Oleh Kostyuk -
Consumer Behavior towards Purchasing of Luxury Goods
Nataliya Khaustova -
The Use and Impact of Advertising on Social Campaigns
Violina Radeva -
Sexism in Advertising for the Hospitality Industry
Anastasiya Morozova