Bc. Petr Strnad
Master's thesis
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Market Segmentation and Customer Behavior Analysis
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem segmentace trhu a analýzou chování zákazníka. Teoreticko-metodologická část studie představuje hlavní teoretická východiska problematiky segmentace trhu, úlohu a výhody jejího využívání. Její součástí je vysvětlení pojmu marketingového mixu, jeho jednotlivých prvků a toho, jakým způsobem probíhá analýza chování zákazníka, včetně výčtu ovlivňujících faktorů a typologie …moreAbstract:
This Master's Thesis deals with Market Segmentation and Customer Behavior Analysis. Theoretical part of this study is based on major theoretical solutions related to the Market Segmentation including their role and benefits of usage. This part also includes explanation of essential term Marketing Mix and its components, procedure of Customer Behavior Analysis, and list of factors affecting them. Typology …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/e5136/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2015
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: Ing. Petra Jílková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Market Segmentation - Case Study of a Selected Company
Radka Szabová -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Petra Urbaníková -
Integration of Voice of Customer into Customer Experience Measurement
Lucie Šperková -
Customer web behavior analysis using offline transaction data
Lukáš Wojnar -
Vliv vstupních informací na zákazníkem vnímanou hodnotu produktu (Customer perceived value)
Eva Dvořáková -
Consumer behavior in sugar free beverage market in China
Zixuan Wang -
Segmentace trhu a výzkum chování zákazníků, jako předpoklad úspěšného umístění produktů konkrétního podnikatelského subjektu na trhu
Martin Tuček -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Soňa Babánková