Genderové rozdíly ve verbální komunikaci u učitelů-mužů a učitelek-žen na brněnském gymnáziu – Mgr. Magdalena Pařízková
Mgr. Magdalena Pařízková
Bachelor's thesis
Genderové rozdíly ve verbální komunikaci u učitelů-mužů a učitelek-žen na brněnském gymnáziu
Gender Differences in Verbal Communication between Teacher-male and Teacher-female at Grammar School in Brno
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem verbální komunikace učitelů na vybraném brněnském gymnáziu posuzovaným z hlediska genderových rozdílů. Cílem práce je zjistit, existuje-li rozdíl ve verbální komunikaci učitele-muže a učitelky-ženy a to konkrétně v oblasti výše kognitivní náročnosti kladení otázek a následné zpětné vazby na žákovu odpověď.Abstract:
The main theme of this bachelor thesis is teachers‘ verbal communication observed at selected grammar school in Brno and compared according to the gender differences. The aim of the work is to ascertain whether there are any differences in verbal communication between teacher-male and teacher-female, namely among the area of asking questions and their cognitive difficulty and the follow-up feedback …moreKeywords
Gender komunikace pedagogická komunikace verbální komunikace výukový dialog otázky klasifikace otázek zpětná vazba pozitivní hodnocení negativní hodnocení communication educational communication verbal communication classroom dialogue questions questions’ classification feedback positive report negative report.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/a79ws/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2015
- Supervisor: Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PAŘÍZKOVÁ, Magdalena. \textit{Genderové rozdíly ve verbální komunikaci u učitelů-mužů a učitelek-žen na brněnském gymnáziu}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/b3xzpe/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Teacher questions supporting communication in the classroom (on the material of ELT)
Pavlína BRONOVÁ -
Pedagogická komunikace při hodnocení v odborném výcviku
Ladislav Mátl -
Analýza verbální komunikace ve výuce odborných předmětů na střední škole
Ilona STRAKOVÁ -
Komunikace u dětí s PAS v předškolním věku
Anna VITÁSKOVÁ -
Komunikace jako klíčová aktivita a nástroj rozvoje vztahů se zákazníky
Nataliia Marhita -
Rozvoj verbální komunikace rómských dětí v předškolním věku
Alena Zámečníková -
Hodnocení prvků manažerské komunikace
Karolína-Anna Cejpková -
“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom
Elena Dačeva