Genderové rozdíly ve verbální komunikaci u učitelů-mužů a učitelek-žen na brněnském gymnáziu – Mgr. Magdalena Pařízková
Mgr. Magdalena Pařízková
Bakalářská práce
Genderové rozdíly ve verbální komunikaci u učitelů-mužů a učitelek-žen na brněnském gymnáziu
Gender Differences in Verbal Communication between Teacher-male and Teacher-female at Grammar School in Brno
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem verbální komunikace učitelů na vybraném brněnském gymnáziu posuzovaným z hlediska genderových rozdílů. Cílem práce je zjistit, existuje-li rozdíl ve verbální komunikaci učitele-muže a učitelky-ženy a to konkrétně v oblasti výše kognitivní náročnosti kladení otázek a následné zpětné vazby na žákovu odpověď.Abstract:
The main theme of this bachelor thesis is teachers‘ verbal communication observed at selected grammar school in Brno and compared according to the gender differences. The aim of the work is to ascertain whether there are any differences in verbal communication between teacher-male and teacher-female, namely among the area of asking questions and their cognitive difficulty and the follow-up feedback …víceKlíčová slova
Gender komunikace pedagogická komunikace verbální komunikace výukový dialog otázky klasifikace otázek zpětná vazba pozitivní hodnocení negativní hodnocení communication educational communication verbal communication classroom dialogue questions questions’ classification feedback positive report negative report.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 4. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/a79ws/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2015
- Vedoucí: Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
PAŘÍZKOVÁ, Magdalena. \textit{Genderové rozdíly ve verbální komunikaci u učitelů-mužů a učitelek-žen na brněnském gymnáziu}. Online. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2015. Dostupné z: https://theses.cz/id/b3xzpe/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Teacher questions supporting communication in the classroom (on the material of ELT)
Pavlína BRONOVÁ -
Pedagogická komunikace při hodnocení v odborném výcviku
Ladislav Mátl -
Analýza verbální komunikace ve výuce odborných předmětů na střední škole
Ilona STRAKOVÁ -
Komunikace u dětí s PAS v předškolním věku
Anna VITÁSKOVÁ -
Komunikace jako klíčová aktivita a nástroj rozvoje vztahů se zákazníky
Nataliia Marhita -
Rozvoj verbální komunikace rómských dětí v předškolním věku
Alena Zámečníková -
Hodnocení prvků manažerské komunikace
Karolína-Anna Cejpková -
“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom
Elena Dačeva