Duality as a creative principle in the films of A. Żuławski – Miliana Lenak
Miliana Lenak
Master's thesis
Duality as a creative principle in the films of A. Żuławski
Dualita jako tvůrčí princip ve filmech A. Zulawského
Abstract:
The cinema of the controversial Polish director Andrzej Żuławski changed and morphed in synchronicity with his personal transformations over the years; however, the use of duality remained a consistent principle in his artistic approach, which also contributed to the polarized reactions that his films usually provoked from their audience. The founder of psychoanalysis, Sigmund Freud, also examined …moreAbstract:
Filmy kontroverzního polského režiséra Andrzeje Żuławského se v duchu synchronicity měnily rovněž v závislosti na trajektorii jeho osobního života. Užití duality ovšem i přesto zůstalo konzistentním principem jeho uměleckého přístupu, což zároveň přispělo k protichůdným reakcím diváků, jenž byli s jeho filmovou produkcí konfrontováni.Keywords
polská kinematografieKeywords
analýzy filmových dělKeywords
filmoví režiséřiKeywords
filmová teorie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 9. 2016
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/9598
Thesis defence
- Date of defence: 7. 10. 2016
- Supervisor: Ronald BERGAN
- Reader: Giovanni Battista ROBBIANO
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LENAK, Miliana. \textit{Duality as a creative principle in the films of A. \.Zuławski}. Online. Master's thesis. Praha: Academy of Performing Arts in Prague, Filmová a televizní fakulta. 2016. Available from: https://theses.cz/id/b50tuf/.
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 3. 2. 2017 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / field:
Film, Television and Photography / Cinema and Digital Media
Theses on a related topic
-
Očista digitálnej kinematografie
Martin Repka -
Kulturní fúze v kontextu vietnamské kinematografie
Mai Lan Nguyenová -
Analýza finanční podpory filmových projektů Státním fondem kinematografie v letech 2013-2019
Zuzana Juklová -
ZROZENÍ A VÝZNAM FENOMÉNU TANCE V „ CINE DE CABARETERAS“ VRÁMCI MEXICKÉ KINEMATOGRAFIE
Rolando Garduňo -
Kinematografie metamorfózy: Tělo a transformace ve filmech Bertranda Mandica
Eliška Lubojatzká -
Dětský film, rodinný film a film o dětech v kontextu české kinematografie let 2014-2018
Štěpánka Ansorge -
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Vývoj kinematografie ve filmech s agentem 007, od počátku do současnosti
Filip Rejč