Duality as a creative principle in the films of A. Żuławski – Miliana Lenak
Miliana Lenak
Diplomová práce
Duality as a creative principle in the films of A. Żuławski
Dualita jako tvůrčí princip ve filmech A. Zulawského
Anotace:
The cinema of the controversial Polish director Andrzej Żuławski changed and morphed in synchronicity with his personal transformations over the years; however, the use of duality remained a consistent principle in his artistic approach, which also contributed to the polarized reactions that his films usually provoked from their audience. The founder of psychoanalysis, Sigmund Freud, also examined …víceAbstract:
Filmy kontroverzního polského režiséra Andrzeje Żuławského se v duchu synchronicity měnily rovněž v závislosti na trajektorii jeho osobního života. Užití duality ovšem i přesto zůstalo konzistentním principem jeho uměleckého přístupu, což zároveň přispělo k protichůdným reakcím diváků, jenž byli s jeho filmovou produkcí konfrontováni.Klíčová slova
polská kinematografieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
filmová teorie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 9. 2016
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9598
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 10. 2016
- Vedoucí: Ronald BERGAN
- Oponent: Giovanni Battista ROBBIANO
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 3. 2. 2017 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Film, Television and Photography / Cinema and Digital Media
Práce na příbuzné téma
-
Očista digitálnej kinematografie
Martin Repka -
Kulturní fúze v kontextu vietnamské kinematografie
Mai Lan Nguyenová -
Analýza finanční podpory filmových projektů Státním fondem kinematografie v letech 2013-2019
Zuzana Juklová -
ZROZENÍ A VÝZNAM FENOMÉNU TANCE V „ CINE DE CABARETERAS“ VRÁMCI MEXICKÉ KINEMATOGRAFIE
Rolando Garduňo -
Kinematografie metamorfózy: Tělo a transformace ve filmech Bertranda Mandica
Eliška Lubojatzká -
Dětský film, rodinný film a film o dětech v kontextu české kinematografie let 2014-2018
Štěpánka Ansorge -
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Vývoj kinematografie ve filmech s agentem 007, od počátku do současnosti
Filip Rejč