Funkcionirovanije predložnych konstrukcij v jazyke reklamy – Bc. Jana Šimlíková
Bc. Jana Šimlíková
Bachelor's thesis
Funkcionirovanije predložnych konstrukcij v jazyke reklamy
The Functioning of prepositional constructions in advertising language
Abstract:
The goal of this bachelor thesis was to analyze prepositions in Russian commercials. Theoretical part of the work focuses on analyzes of the prepositions and the characteristics of commercials. Practical part contains division of prepositions based on their lexical and semantic criteria.Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá předložkové konstrukce v ruské reklamě. Teoretická část se věnuje rozboru předložek a charakteristice reklamy. Praktická část obsahuje dělení reklam na základě lexikálních a sémantických kritérii.
Language used: Russian
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/um3qz/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2018
- Supervisor: doc. PhDr. Aleš Brandner, CSc.
- Reader: PhDr. Pavla Valčáková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Russian Language and Literature
Theses on a related topic
-
Creation and Management of Structured Language Resources
Adam Rambousek -
Second language at a pre-school age: Lexical and syntactical levels of speech
Zuzana Javorová -
Prepozitivní nesklonný přívlastek v češtině a ruštině v oblasti reklamy
Vladimíra Krátká -
Vliv jazykových charakteristik reklamních textů na působivost reklamy
Olha SHUTKA -
Vývoj reklamy a propagace v ruských mediích od dob socialismu po dnešní dobu - historie, funkce, typy reklam a jejich psychologické působení.
Anastasiya KRUPPA -
Jazyková kultura reklamy lázeňských a wellness služeb v České republice (Slovenské republice), včetně glosáře odborné terminologie.
Ivan Zagorulko -
Jazyková multikultura reklamy v gastronomii
Anastasia Sultangirova -
Komparace ruské a české reklamy
Taťána GNATYKOVÁ