Bc. Jana Šimlíková

Bachelor's thesis

Funkcionirovanije predložnych konstrukcij v jazyke reklamy

The Functioning of prepositional constructions in advertising language
Abstract:
The goal of this bachelor thesis was to analyze prepositions in Russian commercials. Theoretical part of the work focuses on analyzes of the prepositions and the characteristics of commercials. Practical part contains division of prepositions based on their lexical and semantic criteria.
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá předložkové konstrukce v ruské reklamě. Teoretická část se věnuje rozboru předložek a charakteristice reklamy. Praktická část obsahuje dělení reklam na základě lexikálních a sémantických kritérii.
 
 
Language used: Russian
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2018
  • Supervisor: doc. PhDr. Aleš Brandner, CSc.
  • Reader: PhDr. Pavla Valčáková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta