Bc. Hana Hrnečková

Bachelor's thesis

Green marketing

Green marketing
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je Green marketing. Teoretická část popisuje jeho specifika a možnosti využití v podnikání. Pozornost je věnovaná také segmentaci trhu, greenwashingu a jednotlivým prvkům greenmarketingového mixu. V praktické části je představen problém zemědělského podniku, který se zabývá produkcí mléčných biopotravin a hledá vhodné způsoby jejich distribuce. Na základě situační analýzy …more
Abstract:
The subject of this thesis is Green marketing. The theoretical part describes it's specifice and possibility of it's use in business. Thesis focuses, in addition on the area of green marketing segmentation, greenwashing and all elements of green marketing mix. The practical part presents problem of farm, producing organic milk food, seeking a suitable method of distribution. Based on the situation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2012
  • Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta