Bc. Hana Hrnečková
Bachelor's thesis
Green marketing
Green marketing
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je Green marketing. Teoretická část popisuje jeho specifika a možnosti využití v podnikání. Pozornost je věnovaná také segmentaci trhu, greenwashingu a jednotlivým prvkům greenmarketingového mixu. V praktické části je představen problém zemědělského podniku, který se zabývá produkcí mléčných biopotravin a hledá vhodné způsoby jejich distribuce. Na základě situační analýzy …moreAbstract:
The subject of this thesis is Green marketing. The theoretical part describes it's specifice and possibility of it's use in business. Thesis focuses, in addition on the area of green marketing segmentation, greenwashing and all elements of green marketing mix. The practical part presents problem of farm, producing organic milk food, seeking a suitable method of distribution. Based on the situation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zgqln/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2012
- Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Reader: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
The assessment of the influence of land-use and topography on the spatial distribution of soil organic carbon using digital soil mapping
Shahin Nozari -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová -
MARKETING COMMUNICATION MIX OF THE SELECTED REGION
Valeria Melynicsenko -
The Secrets of Communication in Marketing Communication
Anatoly Zakharchuk -
Online Marketing as a Part of Marketing Communication of a Small Business
Elina Soitu -
Position de la marque Dermacol sur le marché tcheque du point de vue de la stratégie marketing et de communication
Petra RACHVALOVÁ -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová