Souvislost mezi výkonovou motivací žáků středních škol a jejich postavením ve školní třídě – Mgr. Martina Hirtlová
Mgr. Martina Hirtlová
Diplomová práce
Souvislost mezi výkonovou motivací žáků středních škol a jejich postavením ve školní třídě
The relationship between achievement motivation of secondary school students and their social position in the classroom
Abstract:
The aim of this study was to explore the relationship between achievement motivation of secondary school students and their social position in the classroom. The study is also focusing on gender differences and differences between schools in studied characteristics. Theoretical part informs about motivation, particularly achivement motivation and classroom as a small social group with focus on social …víceAbstract:
Cieľom tejto práce bolo zisťovanie vzťahov medzi výkonovou motiváciou žiaka strednej školy a jeho postavením v školskej triede, so zameraním aj na rozdiely medzi pohlaviami a žiakmi jednotlivých škôl v skúmaných charakteristikách. Teoretická časť informuje o motivácii, najmä o výkonovej motivácii a školskej triede ako malej sociálnej skupine s dôrazom na postavenie jednotlivca v nej. Výsledky výskumu …víceKlíčová slova
výkonová motivácia postavenie žiaka v školskej triede anxiozita brzdiaca výkon anxiozita podporujúca výkon vplyv obľuba sociometria achievement motivation social position in the classroom anxiety hindering the achievement anxiety supporting the achievement influence popularity sociometry
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 5. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vnxgb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 5. 2015
- Vedoucí: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Katarína Millová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Eye of the teacher: Using eye tracking to explore professional vision of teachers and teachers gaze
Zuzana Juříková -
Using Tolkien adaptations in the classroom: The Lord of the Rings vs The Rings of Power
Jakub ČERVINKA -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom
Elena Dačeva -
Towards the Implementation of Content-Based Instruction in the EFL classroom
Tereza Brzá -
Souvislosti mezi osobnostními rysy, výkonovou motivací a akademickou úspěšností vysokoškolských studentů
Michaela Macková -
Souvislosti mezi osobnostními rysy, výkonovou motivací a akademickou úspěšností vysokoškolských studentů
Michaela Macková -
Osobnostní determinanty výkonové motivace vysokoškolských studentů
Elena Barbiriková