Jakub Jirsák

Master's thesis

Fotografování jako business

Photography as a Business
Abstract:
Díky zvyšování rychlosti internetového připojení, technologickému pokroku v oblasti digitální fotografie a globalizaci se vyvinul nový trh s prodejem snímků pro komerční účely. Cílem práce je analyzovat tento trh z pohledu fotografa a zkoumat jeho marketingové možnosti při působení na tomto trhu. První kapitola je věnována analýze trhu mikrofotobank. Druhá marketingovým nástrojům a problematice plánování …more
Abstract:
Increasing speed Internet access, technical progress in digital photography and globalization opened up a new business market with stock photography. The aim is to analyze this market from the photographer's point of view and describe his marketing opportunities. The first chapter analyzes the microstock photography market. The second chapter describes the photographer's marketing mix and marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2011
  • Supervisor: Jitka Černá
  • Reader: Stanislav Horný

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/26554