Využití alternativní a augmentativní komunikace u osob s těžším mentálním postižením. – Xenie MIKOLÁŠOVÁ
Xenie MIKOLÁŠOVÁ
Bakalářská práce
Využití alternativní a augmentativní komunikace u osob s těžším mentálním postižením.
Use of alternative and augmentative communication for people with more severe intellectual disabilities
Anotace:
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na informace týkající se mentální retardace. V souvislosti s tím je v této práci zmíněna edukace, komunikace a problémy v komunikaci, se kterými se osoby s mentální retardací potýkají. Další kapitoly teoretické části se věnují alternativní a augmentativní komunikaci. Je zde charakterizována alternativní a augmentativní komunikace, dále je zde klasifikace …víceAbstract:
The theoretical part of the bachelor thesis is focused on information related to mental retardation. In this context, it is mentioned in this work of education, communication and communication problems, with which persons with mental retardation face. Other chapters of the theoretical part are dedicated to alternative and augmentative communication. There is characterized by alternative and augmentative …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2010
Zveřejnit od: 31. 3. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 5. 2010
- Vedoucí: Doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
MIKOLÁŠOVÁ, Xenie. Využití alternativní a augmentativní komunikace u osob s těžším mentálním postižením.. Ostrava, 2010. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 31.3.2010
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 31. 3. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Kvalita a rozvoj komunikačních dovedností osob se souběžným sluchovým a mentálním postižením v domovech pro osoby se zdravotním postižením
Eva Smištíková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti rozvoje komunikace u dětí s poruchami autistického spektra – alternativní a augmentativní komunikace
Michala Břusková -
Rozvoj komunikace u dětí s poruchami autistického spektra pomocí alternativní a augmentativní komunikace
Eva Libánská