Ing. Jan Štefina

Master's thesis

Marketingová komunikace jako nástroj sociální manipulace (Problém ovlivňování okrajových sociálních skupin)

Marketing communication as tool of social manipulation (Problem of influencing the marginal social groups)
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace z pohledu jejího vlivu na vybranou etnickou skupinu. V práci je řešen problém interpersonální komunikace mezi romskou menšinou a majoritní společností v Novém Bydžově a jejich ovlivňováním prostřednictvím masové reklamy. Závěr práce konstatuje zjištění o rozdílném vnímání a přijímaní podnětů marketingové komunikace u Romů a majoritní populace …more
Abstract:
This Thesis deals with marketing communication issues from the perspektive of its impact on selected ethnic group.This work is trying to analyse and solve the problem of interpersonal communication between Romany minority and majority society in Nový Bydžov, related also to mass advertisement influence. In the conclusion there are noted findings of a different perception and acceptance of marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2012
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Iva Petrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní