Ing. Petr Tomek

Master's thesis

Optimalizace konstrukčního celku "závěs listové pružnice vypružení" osobního automobilu

Optimalization constructional unit " hangings of suspension leaf spring loading" motor - car
Abstract:
Tato práce se zabývá řešením vzniku únavových lomů v oku pružnice. Dělí se na tři hlavní části. V první části (kapitola 4 až 6) stanovuje zatížení konstrukčního uzlu pružnice {--} závěs, dále okrajově popisuje konstrukci listové pružiny a jejího závěsu. Výpočet mechanického napětí metodou konečných prvků (MKP) je popsán v kapitolách 7 až 10. Poslední část práce obsahuje návrh konstrukčního řešení oka …more
Abstract:
This thesis deal with solving rise fatigue failure in eye of suspension leaf. The thesis was separeted on free main parts. Thesis set loads of constructional knot suspension leaf {--} suspension in the first part (chapter 4 and 6), then it marginally describes construction suspension leaf and suspension. Calculation mechanical stress by the help of method final elements (MKP) is described in chapters …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2008
  • Supervisor: doc. Ing. Jan Kout, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Tomek, Petr. Optimalizace konstrukčního celku "závěs listové pružnice vypružení" osobního automobilu. Pardubice, 2008. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Master programme / field:
Transport Engineering and Communications / Transport Means: Road Vehicles