Optimalizace konstrukčního celku "závěs listové pružnice vypružení" osobního automobilu – Ing. Petr Tomek
Ing. Petr Tomek
Diplomová práce
Optimalizace konstrukčního celku "závěs listové pružnice vypružení" osobního automobilu
Optimalization constructional unit " hangings of suspension leaf spring loading" motor - car
Anotace:
Tato práce se zabývá řešením vzniku únavových lomů v oku pružnice. Dělí se na tři hlavní části. V první části (kapitola 4 až 6) stanovuje zatížení konstrukčního uzlu pružnice {--} závěs, dále okrajově popisuje konstrukci listové pružiny a jejího závěsu. Výpočet mechanického napětí metodou konečných prvků (MKP) je popsán v kapitolách 7 až 10. Poslední část práce obsahuje návrh konstrukčního řešení oka …víceAbstract:
This thesis deal with solving rise fatigue failure in eye of suspension leaf. The thesis was separeted on free main parts. Thesis set loads of constructional knot suspension leaf {--} suspension in the first part (chapter 4 and 6), then it marginally describes construction suspension leaf and suspension. Calculation mechanical stress by the help of method final elements (MKP) is described in chapters …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 5. 2008
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2008
- Vedoucí: doc. Ing. Jan Kout, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
TOMEK, Petr. \textit{Optimalizace konstrukčního celku ''závěs listové pružnice vypružení'' osobního automobilu}. Online. Diplomová práce. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera. 2008. Dostupné z: https://theses.cz/id/bd0cog/.
Jak správně citovat práci
Tomek, Petr. Optimalizace konstrukčního celku "závěs listové pružnice vypružení" osobního automobilu. Pardubice, 2008. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana PerneraUniverzita Pardubice
Dopravní fakulta Jana PerneraMagisterský studijní program / obor:
Dopravní inženýrství a spoje / Dopravní prostředky: Silniční vozidla
Práce na příbuzné téma
-
Metoda konečných prvků v časové oblasti a její aplikace
Jan Cigánek -
Návrh sedacího prvku do exteriéru
Libor Klimeš -
NÁVRH NÁBYTKOVÉHO PRVKU S VYUŽITÍM MATERIÁLU VYROBENÉHO Z MORSKEJ TRÁVY
Veronika Bellayová -
Stanovení kritických míst konstrukčního prvku motocyklu s využitím MKP a ESPI metody
Jiří Šmach -
Nespojitá Galerkinova metoda, její analýza a implementace do softwaru SfePy
Tomáš ZÍTKA -
Návrh sedacího prvku do interiéru
Petr Humlíček -
Návrh akustického interiérového prvku
Jana Kováčová -
Modelování Diracovy rovnice metodou konečných prvků
Patrick Gono