Online strategické chování podniků zaměřených na cyklistiku – Bc. Kateřina Dudová
Bc. Kateřina Dudová
Master's thesis
Online strategické chování podniků zaměřených na cyklistiku
Online strategic behaviour of businesses operating in the cycling sector
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je zhodnotit online strategické chování podniků v sektoru cyklistiky. V teoretické části práce jsou vysvětleny hlavní pojmy jako elektronické obchodování, modely B2C a B2B, strategie a strategické řízení a online nákupní chování zákazníka v e-commerce. Empirická část práce se pak zaměřuje na kvantitativní výzkum faktorů online nákupního chování zvolených internetových …moreAbstract:
The main objective of this thesis is to evaluate the online strategic behaviour of businesses operating in the cycling sector. The theoretical part of the thesis explains the main concepts such as e-commerce, B2C and B2B models, strategy and strategic management and online customer buying behaviour in e-commerce. The empirical part of the thesis then focuses on the quantitative research of the factors …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Veronika Svatošová, Ph.D.
- Reader: Jaroslava Rajchlová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DUDOVÁ, Kateřina. \textit{Online strategické chování podniků zaměřených na cyklistiku}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Regional Development and International Studies. 2023. Available from: https://theses.cz/id/bfg1x1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studiíMendel University in Brno
Faculty of Regional Development and International StudiesMaster programme:
Regional Development
Theses on a related topic
-
Online Shopping: How Customers See it
Nithish Sankarabhattar Ayyappan -
Exploring factors that influence consumers’ online shopping behavior via e-commerce platforms in Vietnam: The case of Shopee
Quynh Chau Ngo -
Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for a Population Between 18 and 25 Years Old
Alice Berthuy -
Factors Affecting Consumer Behavior - Online Shopping in the USA
Abdurrahim Dehgani -
Vliv online prostředí na nákupní chování generace alfa
Pavlína Jurmanová -
Vliv online reklamy na nákupní chování českých spotřebitelů
Vlasta Sedláková -
Vliv sociálních a psychologických faktorů na online nákupní chování
Helena Marie-Anna Szostková -
Demystifying Search Engine Optimization-Online Retargeting Bond
Nijat Alizada