Bc. Zabrucká Zabrucká

Bachelor's thesis

Psychologický rozměr barev jako součást efektivního marketingu

Psychological dimension of colors as a part of effective marketing
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na téma vlivu barev a jeho následné využití v marketingu. V teoretické časti se práce zabývá popisem působení barev z několika rozdílných úhlů pohledu, provázáním barev s osobností člověka, rozdílným vnímáním barev napříč kulturami, a nakonec úlohou barev při nákupním rozhodování. V praktické části je pomocí dotazníku sestaveného ze dvou částí zkoumaný předpoklad, zdali …more
Abstract:
The bachelor thesis is focused on emphasizing the impact of colors in marketing use. Theoretical part of the thesis defines the impact of colors from different perspectives, the way how personalities are linked to the colors, different perceptions of colors across cultures and finally the role of colors in shopping decisions. In the practical part is used questionnaire composed of two parts to examine …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní