Ing. Tomáš Langr

Master's thesis

Optimalizace cenotvorby a reklamy v elektronické komerci

Optimization of pricing and advertising in e-commerce
Abstract:
V této práci se zabýváme aplikacemi optimalizace v internetovém obchodu. V práci je představen teoretický základ optimalizace a ukázka vybraných algoritmů pro řešení optimalizačních úloh. Zabýváme se stanovením optimálních cen s cílem maximalizovat užitek a vybíráním nejužitečnějších marketingových kanálů pro reklamu.
Abstract:
In this work, we deal with optimization applications in e-commerce. The thesis presents the theoretical basis of optimization, a sample of selected algorithms for solving op- timization tasks. We deal with determining optimal prices to maximize benefits and choosing the most useful marketing channels for advertising.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Mgr. Markéta Matulová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Michaela Kecskésová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Master programme / field:
Mathematical and Statistical Methods in Economics / Mathematical and Statistical Methods in Economics